Recenzie Suicide Squad

Suicide-Squad

DC Comics și Warner Bros. sunt în plină dezvoltare a Universului Extins DC, iar ultimul film din acest univers este Suicide Squad.
Este probabil cel mai anticipat film al verii, asa că, am acceptat invitația de a-l vedea în mai putin de o secundă.
Și totuși mi-am tot pus întrebarea: este atat de bun precum ne fac trailer-ele să credem?
Am fost dezamăgit de prea multe ori de alte filme cu trailer-e bine făcute încât această întrebare a devenit aproape obligatorie.

Acum că am vazut filmul, pot să spun că întrebarea de mai sus a fost foarte potrivită: mă simt puțin dezamăgit.
Nu o să mă leg de istoricul personajelor în universul DC spre deosebire de cum sunt reprezentate în film căci aș scrie un roman. O să mă rezum să analizez filmul ca un produs cinematrografic. Adică o să adresez această recenzie celor care merg la cinema fără să fi urmarit universul DC îndeaproape.

Din primele minute am observat că filmul este prea întunecat. Nu, nu mă refer la atmosferă și poveste, ci la imagine. A fost filmat cu un filtre de lumină prea întunecate ceea ce face multe scene să fie greu de urmărit, mai ales scenele cele de acțiune. Sunt scene care sunt filmate în soare, într-o parcare și imaginea arată de parcă am purta ochelari de soare negri.

Prezentarea personajelor este bruscă și sacadată. Adică fiecare personaj în parte este introdus poveste cam așa: cadrul 1 – el este Deadshot, cadrul 2 – aceasta este istoricul lui, cadrul 3 – ea este Harley Quinn, cadrul 4 – aceasta este povestea ei. M-am simțit de parcă aș fi citit un tabel Excel care are în coloana A numele personajului, coloana B sunt scrise abilitățile sale, coloana C este pentru istoricul său.

De asemenea, fiecare personaj are coloana sa muzicală. Nu este neapărat un lucru rău, numai că această coloană muzicală este la fel de sacadată ca și prezentarea personajului. Și nu numai personajele suferă din cauza muzicii aleasă prost, în multe momente din filmul muzica pare a nu fi în ton cu acțiunea.

Editarea filmului pare a fi facută în grabă, de un începator care abia a aflat ce este aceea editare de film. De exemplu, când ni se prezintă momentele în care Harley Quinn l-a cunoscut pe The Joker, sunt cadre de câteva secunde cu “nebunia lui The Joker” indroduse forțat. Poate s-a încercat dramatizarea momentelor respective, dar mie mi s-au parut nepotrivite.

Will Smith, în rolul lui Deadshot, joaca exact la fel ca toate celelalte roluri de actiune pe care le-a avut. Dar cumva s-a potrivit pe rol și a fost distractiv
Margot Robbie, în rolul lui Harley Quinn, livrează glume la finalul aproape fiecărei scene de acțiune, dar asta nu e un lucru rău. Pana la urma ea mi s-a parut a fi actorul cel mai bine ales pentru rol. A reușit să redea destul de bine personalitatea si nebunia lui Harley Quinn și aste i-a dat farmec. De asemenea este eye-candy 100% pentru toti barbații vor vedea filmul.
Jared Leto, în rolul lui The Joker, apare pentru un total de 12 minute. Nu știu cum s-a pregatit el pentru acest rol. Am simțit că a încercat să se inspire din Jokerul gangster jucat de Jack Nicholson, din Joker-ul complet sadic, maniac, dement jucat de Heath Ledger, dar și din Joker-ul animat a carui voce este Mark Hamill. Rezultatul este un gangster foarte excentric și atât.
Jay Courtney este amuzant în rolul lui Captain Boomerang, un australian necioplit, pasionat de bere.

Chiar daca dialogul dintre personaje pare forțat, cu replici cheesy, de genul “Ador parfumul tău, miroase a Moarte”, pâna la urmă, chimia dintre actori funcționează bine, ceea ce atenuează celelalte probleme pe care le are filmul.

Ceea ce este curios este că filmul a fost rescris si refilmat când producția era deja la jumătate pentru a corecta multe greseli și neconcordanțe. Mă întreb cum era înainte să fie refăcut.

Înțeleg că Warner Bros. vor să îi prindă de pe urmă pe Marvel/Disney care sunt destul de înaintați cu Marvel Cinematic Universe, dar mă gandesc că ar trebui să îi lase pe cei de la DC să facă filmele așa cum vor, fară să le sufle în ceafă. Poate asa vom avea filme mai bune decât a fost Batman vs. Superman. Cred că Suicide Squad este un pas in direcția bună, dar mai au de lucrat.

Nota: 6.5/10

Mulțumim Cinema City pentru invitația la film.