Review Independence Day: Resurgence

Independence Day 2 Banner

Au trecut 20 de ani de la primul film Independence Day, film, care la vremea respectiva, a facut destul de multe valuri. Recunosc, l-am vazut cand eram in clasa a 7-a si mi-a placut mult, dar, cand l-am revazut ca adult, mi-am dat seama ca a fost un film cheesy, plin de clisee, unde doar efectele speciale au contat.
Cand am aflat ca un reboot, Independence Day: Resurgence este in productie, am ramas destul de suprins, dar asta nu m-a impiedicat sa fiu nerabdator sa il vad.

Dupa 20 de ani de la evenimentele din primul film, extraterestrii pe care Capitanul Steven Hiller (Will Smith), impreuna cu David Levinson (Jeff Goldblum) i-au impiedicat sa cucereasca/distruga Pamantul s-au intors.

In Resurgence, personajul principal nu mai este jucat de Will Smith, ci de Liam Hemsworth, in rolul pilotului Jake Morrison. Din fericire, majoritatea celorlalte personaje din primul film sunt jucate de aceeasi actori ca si acum 20 de ani.

Efectele vizuale sunt impresionante, construite bine si cu multa atentie la detaliu.
Si acesta a fost singurul lucru pe care m-a impresionat la filmul Independence Day: Resurgence.
Scenariul este scris foarte simplu si liniar, plin de clisee, cu o dezvolare minima, sau inexistenta a personajelor. Este scris inghesuit, cu replici putine pentru personaje care ar trebui sa fie importante si cu actiunea care sare prea repede de la o scena la alta. Si mai rau de atat, povestea este o copie a primului film Independece Day, cu inflorituri inspirate de la alte filme, cum ar fi Starship Troopers, Godzilla, etc.

Aprope toate personajele noi din acest film sunt jucate de actori tineri fara experienta, lucru care se observa din plin. Impreuna cu scenariul foarte prost, am avut parte de unele momente hilare. De exmplu replici care ar trebui sa ne transmita tristete, bucurei, disperare si redate atat de rigid incat am avut impresia ca ascult un buletin hidrologic

Dar nu numai actorii tineri au jucat foarte prost, ci si cei cu multa experienta. Dialogul si scenele in care joaca Jeff Goldblum si cele in care joaca Brent Spinner, (in rolul lui Dr. Brakish Okun) sunt atat de proaste si fara viata, incat m-am intrebat daca nu cumva regizorul (Roland Emmerich) a preferat sa inregistreze doar prima dubla a fiecarui actor.

Este un film la care m-am plistisit, iar acesta este cel mai condamnabil lucru pentru un film de actiune. Acest film ar fi trebuit sa ma tina pe margine scaunului si cu palmele transpirate pe toata durata sa. Dar am avut parte de un film unde se vede clar ca majoritatea bugetului s-a dus pe efecte speciale. Un film de 120 minute, grabit, in care povestea a fost inghesuita si aglomerata prea mult.

La final, nota 5.5/10 (doar de dragul efectelor speciale)