Recenzie Deadpool (2016)

Asta ar trebui să fie cea mai scurtă recenzie din istoria acestui blog: Deadpool este unul dintre cele mai bune filme cu supereroi (sau antieroi?) din istoria cinematografiei. The end!

deadpool lego gif

Am mers cu o oarecare teamă la film pentru că au început să mă sperie campaniile de promovare foarte agresive și inteligente. Un prim exemplu este Ant-Man care, deși a avut o campanie foarte inteligentă, s-a dovedit un film drăguțel și atât. Da, drăguțel cu diminutiv cu tot. Pe Ryan Reynolds nu pot spune că l-am admirat vreodată deși am simțit și eu că rolul cinicului Deadpool s-ar putea să sepotrivească perfect cu stilul lui corny, așa că am intrat la film cu unele sentimente contradictorii în minte.

*semi spoiler* Dar, din secunda în care a început să ruleze genericul iar numele actorilor și ale echipei de producție erau înlocuite cu texte amuzante, am știut că o să-mi placă maxim acest film. Nici nu știu cum și unde să încadrez filmul. E ca și cum Guardians of the Galaxy a făcut un copil cu The Hangover 1 iar nașul de botez a fost Tarantino. Filmul abundă în scene violente îmbinate cu remerci sarcastice, momente tandre și aluzii mai mult decât directe la filmele X-Men. Efectiv am avut momente în care era să sar de pe scaun râzând și asta nu mi se întâmplă des. Eu sunt genul care mai mult râde în sinea sa. Rar mă desfășor râzând zgomotos, dar acum m-am dat în spectacol. Mă rog, cam toată sala a făcut asta pentru că s-a râs copios de la început la sfârșit. S-a râs și s-a aplaudat ca la un show de stand-up, dar nu pot remarca că filmul nu este o comedie de la un capăt la celălalt. Momentele triste și chiar romantice își găsesc discret, dar sigur, locul lor bine meritat în acțiunea și povestea filmului.

Morena Baccarin (Vanessa) a fost o surpriză foarte plăcută pentru mine. Spre deosebire de majoritatea, eu o țin minte bine din defunctul serial V unde o interpreta pe Anna. Chimia dintre ea și Reynolds este perfectă și în ton cu nebunia filmului. Nici nu puteau alege o actriță mai bună pentru acest rol.

deadpool-ryan-reynolds-morena-baccarin-600x400

Filmul NU este destinat copiilor sunt 15 ani, dar este perfect atât pentru fanii benzilor desenate cu Deadpool (apropo, scenariul este fidel versiunii bd), dar este perfect și pentru cei care gustă și urmăresc supereroii doar pe marile ecrane sau la tv. Absurdul situațiilor (vezi diversele modalități în care Deadpool își omoară inamicii, modalități demne de Wyle E. Coyote, așa cum spuneau și cei de la ComingSoon.net) sigur va plăcea și fanilor comediilor negre așa că filmul va avea succes garantat la mai multe tipuri de spectatori.

Aș putea continua să laud filmul, dar cred că este suficient. Mergeți să-l vedeți. Biletele la Cinema City s-au pus deja în vânzare și, dacă sunteți din București, mergeți să-l vedeți la IMAX.
Mulțumesc Odeon Film și Cinema City pentru invitație și pentru porția de râs!