Recenzie Black Mass: Afaceri Murdare

Black Mass este un film biografic care prezintă zilele de glorie ale celui de-al doilea celui mai căutat om de FBI după Osama Bin Laden, James “Whitey” Bulger. Protagonistul este jucat de Johnny Depp, actor care în ultimii 15 ani parcă s-a chinuit să portretizeze numai roluri insipide, dar filmul ăsta face o excepție.

Afis_Black-Mass-754x1024

Depp demonstrează din nou că este un actor cameleonic, intrând perfect în rolul temutului mafiot, fiind ajutat de machiajul care îl schimbă enorm. Pentru asta, actorul recunosc că merită puncte în plus, pentru că aparent se simte cel mai bine atunci când este transformat fizic, Transcendence și The Tourist confirmându-mi afirmația.

Filmul îl urmărește pe Whitey de la ieșirea sa din Alcatraz, îi prezintă familia și ascensiunea în ierarhia Mafiei irlandeze din Boston. Acesta este ajutat de FBI, în special de agentul John Connolly (Joel Edgerton), care îl declară informator pentru a menține relația cu acesta și a beneficia în continuare de ofertele bănoase ale capului mafiot. Bulger, de asemenea, avea un scop comun cu FBI-ul, și anume eliminarea Mafiei italiene din zonă. Filmul nu are personaje pozitive, fiecare caracter este însetat de putere, iar deznodământul acestei povești este undeva dincolo de evenimentele prezentate în film. Coloana sonoră este semnată de Tom Holkenborg (Junkie XL) și stilul filmului aduce mult cu filme de succes cu mafioți, deși nu ar reuși sa stea în picioare fără dinamica personajelor lui Depp și Edgerton. Bulger este interpretat impecabil de Johnny Depp și este cu siguranță unul din rolurile sale de top, dar toate scenele memorabile se învârt în jurul său, deși afișul filmului este plin de actori mari.

În concluzie, Black Mass este mai mult un film de personaj. Este un film care vrea să fie revenirea lui Johnny Depp, deși nu îl pot numi așa, pentru că știu că urmează Alice 2 și Pirates 5. În același timp, subiectul pe larg este interesant. Cazul lui James Bulger, după ce a fost prins, a reușit să scoată la liman niște informații despre coruptibilitatea FBI-ului destul de intrigante. Este un caz interesant de studiat și urmărit din ambele puncte de vedere, atât cel al mafioților, cât și cel al agenților. Nu de alta, dar după cum spuneam, nu există “băieți buni” în povestea asta.