Recenzie: “Tom and Jerry: Spy Quest” 2015

Zilele trecute, Warner Bros. a lansat direct pe DVD o animație care mie mi-a dat cu virgulă încă din prima secundă în care am auzit de ea. “Tom and Jerry: Spy Quest” este combinația stranie dintre două dintre seriile de desene animate ale copilăriei mele.

Tom_and_jerry_spy_quest_box

Într-o zi călduroasă de vară, Tom și Jerry se întâlnesc cu Jonny Quest și familia lui pe o plajă, în timpul unei urmăriri tipice a celor doi. Tom aleargă după Jerry, acesta îl fentează și scapă ca apoi să apară alaturi de Bandit, câinele lui Jonny Quest. Imediat apare și acesta împreună cu Hadji și totul pare că se liniștește. Dar, dintr-o dată, cei cinci sunt atacați de o echipă de soldați mascați și înarmați până în dinți. Race Bannon reușește să-i salveze și, în următoarea secundă, aflăm că cei trei soldați de temut sunt…niște pisici cam prostuțe și fricoase care îl servesc pe Dr. Zin. Mkey… Cam acolo a murit entuziasmul meu pentru această animație.

Urmează apoi o combinație stranie între elemente umoristice tipice seriei Tom și Jerry și ploturi clasice din lumea lui Jonny Quest. Deși stilul de animație este fidel celui din anii 60, combinația dintre două lumi care nu au nicio legătură, m-a făcut să nu gust prea mult acest film. Înțeleg că este un desen animat, că avem pisici și șoareci vorbitori, dar chiar e ciudat că nimeni din familia Quest nu se întreabă de ce, brusc, au apărut în univerul lor o mulțime de animale antropomorfe. Pe bune acum… Între două discuții serioase, Tom îi mai trage una lui Jerry și Bandit latră și îl sperie pe acesta. Prea, prea tras de păr.

Tom_and_Jerry_Spy_Quest_-_Jonny_says_buckle_up!

Nici nu reușesc să înțeleg care este publicul țintă al aceste animații. Copii? Adulții nostalgici? Copii de azi nu îl prea știu pe Jonny Quest, iar adulții maturi, ca mine, nu vor gusta acest ghiveci. Deci care ste publicul? Au vrut o relansare a lui Jonny? Sau doar trebuia să scoată ceva și nu știau ce?

Cred că unul dintre puținele lucruri pe care le apreciez la acest film este stilul de desen clasic. Deși Quest și ai lui sunt desenați, în unele momente, mai caricatural decăt în seria originală, stilul de desen este fidel originalului și asta într-o mare de animații CGI. Thumbs up for that! Din punctul meu de vedere, ar fi trebuit să facă două filme complet separate. Cu siguranță nu ar fi trecut neobservate. Așa, au făcut un mic ghiveci care nu prea are recenzii pozitive. Ok, nu este un dezastru total, dar combinația asta pe mine efectiv m-a obosit și am început să-mi fac de lucru prin casă în timp ce filmul rula pe DVD.

Tom_and_Jerry_Spy_Quest_-_Jezebel_Jade,_Hadji_and_Jonny

Alte câteva momente frumoase sunt cele cu Jezebel Jade care cântă și are un rol destul de important și cel în care își face apariția Droopy.

Ce să mai zic… Uitați-vă dacă sunteți super fani JQ sau dacă aveți un copil în dotare pentru că altfel chiar nu merită să vă irosiți 73 de minute din viață. Aceste este ce de al doilea film crossover cu Tom și Jerry și sper să fie și ultimul. Warner Bros. trebuie să se concentreze pe animații cu doar un univer sau să facă combinații mai credibile și nu The Fintstones și WWE sau Scooby Doo cu trupa KISS.

Dacă vă hotărâți să vă uitați, puteți închiria filmul de pe Amazon Play AICI (CLICK).

Vizionare plăcută!

• Strîmturean Ronan Viorel Nicol