Recenzie Minionii/The Minions

Ca să ne lămurim din start, nu sunt fană Despicable Me. Nu am fost niciodată şi am depus un efort destul de mare pentru a viziona primul film. La al doilea efectiv nu am avut răbdare. Cu toate acestea, am aşteptat nerăbdătoare filmul Minionii pentru că am ajuns să plac micuţii galbeni datorită campaniei online a filmului şi datorită multiplelor site-uri care realizează diverse memeuri cu ei, care mai de care mai amuzante.

afis minionii

Săptămâna trecută am apucat, printre picături, să ajung la avanpremiera filmului Minionii şi…şi…suspans…am fost dezamăgită. :( Deşi trailerul anunţa un film super amuzant, deşi premiza este adorabilă, filmul nu se ridică la standardele pe care le aşteptam de la nişte companii ca Universal Pictures şi Illumination Entertainment.

minionii1

Filmul începe cu o istorie a minionilor şi felul în care au apărut ei. Încă de la naştere ei au avut o dorinţă arzătoare de a sluji cele mai rele personaje din lume. Neîndemânarea lor însă le aduce multe neplăceri, ei reuşind să îşi distrugă toţi stăpânii. După o dezastruoasă întâmplare cu un personaj care pare a fi Napoleon, minionii se retrag într-o peşteră şi, fericiţi, îşi crează o societate şi o casă. Timpul trece iar ei intră în depresie deoarece viaţa palpitantă alături de un stăpân malefic le lipseşte. În această întreagă depresie generală, Kevin vine cu o idee genială! El se hotărăşte să plece în lumea largă pentru a-l/a o căuta pe boss, adică pe viitorul lor şef. Lui i se alătură rebelul Stuart şi micul şi adorabilul Bob iar aventura începe.

minions_2015-wide

După mai multe întâmplări, ei ajung la Villan Con (adică convenţia unde toţi fanii personajelor rele se adună) şi o întâlnesc pe Scarlet Overkill, cel mai cel personaj malefic din lume. Datorită unui concurs ad-hoc ei câştigă dreptul de a lucra pentru ea şi…de aici începe declinul filmului. Pentru mine, cel puţin. Urmează o aventură nebună care implică o coroană, pe regina Marii Britanii şi multe explozii. Pe hârtie, ca să zic așa, nu sună rău, dar în film totul pare exagerat. Ok, este o animație despre niște chestii mici și galbene care vorbesc o limbă fără sens, dar tot ceva pare off. Poate nu este genul meu de umor, poate că totuși targetul filmului sunt copii mici, dar cert este că nu mi-a venit să râd cam deloc. Mi s-a părut că scenariștii au încercat să bage mai multe glume într-un interval scurt de timp și au făcut un ghiveci. Asta pe lângă faptul că glumele sunt cam expirate. Nah, mă scuzați dacă vi se pare că sunt dură, dar pe cuvânt că mă așteptam să râd cu poftă măcar o dată.

Așa cum observa și un prieten, filmul este mai degrabă un pretext pentru a crea mult merchandise. Și la noi sunt pline rafturile din supermarketuri de jucării, accesorii și alte nebunii cu minionii, la tv suntem invadați de reclame cu Tic Tac minioni și tot așa. Poate să fie acest film un dezastru total pentru că banii oricum se vor face din obiectele promo și alte endorsements.

Merită însă să îl vizionați? Da. Nu este un dezastru și foarte posibil să placă mult copiilor așa că aveți ocazia să ieșiți la film cu un mic ștrengar amator de desene animate. Eu însă cred că mă voi opri aici cu această franciză. Nu este de mine. Eu sunt omul Disney/Pixar. Big Hero 6 sau Inside Out sunt genul meu de animații. Acesta nu. :(

Minionii va intra în cinematografe de mâine, 10 iulie 2015, și este distribuit de Ro Image (Don’t kill me! Am fost sinceră.).