Recenzie Ant-Man

Ant-Man este cea mai nouă producție Marvel, reprezentând încheierea Phase Two al Marvel Cinematic Universe. Acest film, deși la prima vedere nu promitea foarte mult, nefiind impresionată de niciunul din trailerele prezentate, se ridică peste așteptări. Cine ar fi crezut că un film cu un personaj destul de obscur din benzi desenate ar putea fi introdus publicului cu atâta ușurință? Poate doar Groot și Rocket Raccoon.

unnamed

În primul și în primul rând, aș încadra acest film ca fiind un heist movie. Așa cum Captain America: The Winter Soldier a reușit să abordeze un alt gen în afara clasicii idei de supererou și anume spy thriller, Ant-Man reușește de asemenea să iasă puțin dintr-un registru stereotipic filmelor cu supereroi. Scott Lang (Paul Rudd) este un spărgător inteligent de apartamente, observat de-a lungul timpului de savantul Hank Pym (Michael Douglas), despre care dacă nu știați că ar fi cel mai popular Ant-Man din benzile desenate, îi putem totuși înțelege rolul și locul în MCU. Hank Pym este abordat un pic diferit, întâlnind în film versiunea sa mai în vârstă, “pensionat” ca supererou.

AntMan55a6c874a9cf6-1100x733

Acțiunea debutează cu adevărat în momentul în care Scott reușește să spargă apartamentul lui Pym, găsind costumul de Ant-Man. Băgând la înaintare o explicație la fel de pseudo-științifică precum mușcătura de păianjen a lui Peter Parker, aparent Pym a găsit o metodă de a micșora particule, ajungând în punctul în care inclusiv testul pe om a fost un succes. Astfel, acesta îl vede pe Lang ca pe un posibil succesor, oferindu-i șansa de a se reabilita printr-un jaf ce ar salva lumea de la o calamitate. Nu voi oferi mai multe detalii despre plot-ul propriu-zis, pentru a vă lăsa pe voi să descoperiți un Scott Lang reformat, dar vă voi spune de ce filmul acesta merită un drum la cinema.

Vorbind despre efectele speciale necesare pentru a miniaturiza personajul, filmul oferă o imagine bună prin focalizare, redând bine efectul de micșorare, iar camera care-l însoțește pe protagonist oferă spectatorului o viziune de suficientă acuratețe asupra diferenței dintre lumea reală și dimensiunile reduse ale lui Scott. Consider că filmul ăsta a fost mai solicitant din punct de vedere al efectelor speciale decât Age of Ultron, mai ales pentru că este mai greu să recreezi universul prin ochii lui Ant-Man.

Ant-Man-Microverse-Photo-Scott-Lang-in-Bath-Tub

Precum Guardians of the Galaxy, Ant-Man doreste sa aducă umorul în vizor. Spre diferență de acesta, nu este un film în care comedia trebuie să fie primordială, asta simțindu-se pe alocuri. Decât glumele uneori forțate, mai bine funcționează efectele și decorul pentru a seta o notă mai lejeră filmului. De asemenea, personajul lui Michael Pena, Luis, este o adiție savuroasă amalgamului de personaje din Ant-Man și oferă puncte în plus aerului filmului de heist movie.

Ant-Man-Movie

Ant-Man este un blockbuster de vară cu supereroi tipic, amuzant și plăcut. Merită văzut în cinema datorită efectelor speciale și atmosferei și rezistă cu siguranță la revizualizări, prezentând un protagonist a cărui poveste este o adiție interesantă și destul de diversă în MCU.

Ant-Man-7

Filmul „Ant-Man / Omul-Furnică” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera pe 17 iulie 2015, fiind proiectat în format 2D, 3D, IMAX 3D, 4DX şi Dolby Atmos.