Recenzie: Sailor Moon Crystal ep. 6 – Recenzie a fanilor

jump

001

Au trecut deja 6 episoade “Sailor Moon Crystal” iar dupa cele cateva episoade introductive, iata ca actiunea incepe sa se puna la punct iar firul narativ principal al povestii noastre incepe sa iasa la suprafata. In primele saptamani le-am cunoscut, pe rand, pe Usagi, Ami, Rei, Makoto – si desigur pe Mamoru; si ne-am acomodat cu grafica si muzica acestui nou anime. In episodul 6, difuzat pe NicoNico, Hulu si Crunchyroll acum doua saptamani, l-am vazut pe Mamoru pierzandu-si rabdarea in cautarea sa pentru Silver Crystal, si apeland, prin media, la populatia Tokyo pentru a-l ajuta sa gaseasca obiectul. Aici a intrat in scena Zoisite, care a incercat sa profite de ocazie pentru a stoarce energie din oameni si desigur, pentru a incerca si el sa gaseasca Silver Crystal. Pana la urma, tot acest haos a dus la un moment mai intim Usagi – Tuxedo Kamen. La finalul episodului Usagi stie cine este Tuxedo Kamen iar Mamoru stie cine este Sailor Moon.

Acum ca “intram in paine” iar fanii romani au avut timp sa-si formeze o parere, acestia ne-au impartasit opiniile lor, intr-o a doua recenzie de grup. Asadar, iata ce cred fanii Sailor Moon din Romania despre noul anime pana la acest punct, si ce cred ei despre episodul 6:

supozmercury

002

****************************
Aurora Cristina

Ce ne-a fost promis: Un anime care nu va fi un remake al originalului, ci o adaptare a manga-ului, deci o apropriere de original. Naoko Takeuchi -creatoarea SM- a avut mai multe de spus si astfel povestea este, intr-adevar, mult mai fidela originalului, un episod avand actiunea echivalenta unui capitol.

Ce avem in plus: Se pare ca statornicia japonezilor este vizibila, transformarile si scenele in care fiecare senshi isi spune replica specifica sunt preluate din primul anime, scenele insa fiind modificate din punctul de vedere al graficii. De asemenea din episodul 3 se vad diferente foarte mari (spre incantarea noastra): Shitennou nu sunt distrusi, ci raman in viata, chiar fiind preluate elemente din musicaluri…astfel ne putem astepta la povesti de dragoste intre ei si eroine? Poate…

In mare povestea ma face sa ma uit in continuare si sa vad cum evolueaza si cum se va contura in continuare pe manga, insa devenind o poveste de sine statatoare.

****************************
Shiz Nats

Daca la inceput am fost neincrezatoare in remake-ul Crystal si am trecut prin diverse stari de precautie pentru a nu destrama atotputernicul original anime SM, acum incep sa ma relaxez si sa inteleg viziunea manga-ului in anime (versiune asteptata de atatia ani).

Personajele sunt puternic definite, bine desenate, animate si colorate, o viziune demna de noua era a anime-urilor din 201x.

Nu la fel de amuzant ca primul anime, remake-ul reuseste insa sa aduca zambetul pe buzele spectatorilor si sa le induca starea specifica universului SM – stare in care, daca nu te identifici cu personajele, atunci cu siguranta ti le inchipui in diverse ipostaze, cu ochii larg deschisi.

SM Crystal este un anime puternic, progresiv, pentru toate varstele, care nu trebuie ratat si care ar trebui vizionat cu mintea deschisa, de fanii sceptici care inca nu-l accepta. Si poate reusesc sa vada acel “altceva”.

dramatichair

003

****************************
Cristina Serban

Episodul acesta a reușit să îmi facă pielea de găină și îl consider cel mai bun de până acum. Cu toate că s-a îndepărtat de structura capitolului din manga, creând unele inconsistențe și modificând câteva aspecte care mi s-au părut mai bine gândite în materialul original (spre exemplu, faptul că și Sailor Senshi sunt afectate de semnalele TV), majoritatea schimbărilor de plot au fost foarte binevenite. Mi-a plăcut în mod special felul în care Tuxedo Mask i-a evidențiat lui Usagi că a fi ea însăși este în sine un punct forte. O vedem, în sfârșit, mai matură și încrezătoare. Transformarea ei completă a făcut copilița din mine să tresalte de fericire, a accentuat momentul și mi-a crescut entuziasmul pentru ceea ce avea să urmeze. Iar înfruntarea cu Beryl, neașteptată, dar bine executată, a constituit un punct culminant excelent. Finalul mi-a încălzit inima, abia aștept să îi văd mai apropiați.

****************************
Cathy Sailor

Ador acest episod, pentru ca aduce intr-adevar mai mult cu manga, însă este și acesta putin diferit de manga, presupun ca au introdus elemente noi datorita faptului ca nu au reușit sa o facă în manga, presați fiind de timp.

Faptul ca ea crede ca nu are nici o putere cu toate ca am văzut clar ca are: diadema și lumina diademei. Este de fapt neîncrederea în ea ca merita sa fie căpitanul echipei.

Se conturează mai frumos dialogul dintre Mamoru și Usagi acum, iubirea lor prinde forma, se ating, îmbrățișează, au grija unul de altul, se poate vedea iubirea reținută a lui Usagi în fata prietenelor ei care îl cred un potențial dușman.

Ritmul episodului este unul bun după mine. Dar se pierde prea mult timp cu transformările. “chiar nu puteți sari peste ele ca în seria anilor ’90?

titirezmoon

004

****************************
Irina Irimescu

Contururile personajelor: s-a revenit iar la lipsa de detaliu, mai ales in ceea ce priveste expresiile fetelor. Ritmul scenelor e sacadat. Am reusit in sfarsit sa-mi dau seama de ce: exagerat de multe alunecari de plan – din 66 cate am numarat, numai 21 se justificau, si exagerat de multe ultra-prim-planuri – doar 14 potrivite cu situatia, din 99!!! Reluati scenele dintre Usagi si Tuxedo si o sa vedeti despre ce vorbesc. Toate acestea nu sunt altceva decat tehnici surogat menite sa reduca la maxim munca de animatie propriu-zisa, ceea ce rezulta in pierderea expresivitatii. Pe partea asta cred ca va trebui sa ne resemnam si sa ne bucuram cand prindem cate un episod iesit din tipar, ca cel cu Jupiter: producatorii nu au vrut sa parieze sume prea mari pe fanii SM, si au platit pentru o calitate mediocra a animatiei. Un punct bun totusi: efectele CGI se impletesc bine in decor si scenele de lupta nu sunt lalaite.

swoon

005

****************************
Irina Irimescu

Pana acum, aici este unul dintre punctele forte ale serialului, pentru mine. Am mai spus-o, introducerea de elemente corale amplifica muzica si imi place mult stilul ales. Piesele apar doar in momentele cheie ale scenelor, nu deranjeaza, nu distrag atentia si reusesc sa faca exact ceea ce trebuie: sa sustina sau chiar sa amplifice starea emotionala. Si vocile personajelor mi se par bine alese si reusesc sa compenseze intrucatva neajunsurile animatiei.

mamoruchibamamoru

006b

Noi am sustinut inca de la inceput acest proiect si in ciuda imperfectiunilor suntem inca foarte entuziasmate de fiecare episod produs. Din pacate, majoritatea problemelor pe care Sailor Moon Crystal le are din punct de vedere al productiei se datoreaza neincrederii pe care studioul a avut-o in privinta francizei: un buget scazut, o lansare exclusiv online, faptul ca practica “outsourcing” – episoade diferite fiind animate de echipe diferite din alte tari (Filipine).

Online am vazut destui fani care spuneau ca “Sailor Moon merita mai mult de atat”, insa ceea ce uita lumea este faptul ca, spre finalul anime-ului original, Sailor Moon nu a mai fost deloc un succes in Japonia. Problemele au aparut cand Toei a transformat arc-ul “Dream” din manga in sezonul 4, “SuperS”. Un arc destul de intunecat dar foarte interesant in materialul original, in anime acesta a transformat-o pe Chibiusa in personajul central al seriei si a amestecat teme copilaroase cu imagini sinistre fara prea mare succes. Fanii si-au pierdut interesul iar la finalul sezonului “SuperS” deja era considerat un esec de Toei – motiv pentru carea trebuit sa se gandeasca daca vor sa continue cu ultimul sezon “Stars” sau sa renunte complet la anime. Asa a ajuns “Stars” sa fie animat de o alta echipa si sa fie tratat de studio de parca ar fi fost un titlu complet diferit. Ani mai tarziu a urmat lansarea seriei live-action “Pretty Guradian Sailor Moon” (PGSM, cum o numesc fanii). Aceasta a inceput si ea cu un buget redus iar rating-urile au fost din nou prea mici din punctul de vedere al Toei Studios.

Aceasta a fost starea in care Toei a vazut ultima data franciza Sailor Moon, inainte de evenimentul aniversar de acum 2 ani. Iar peste toate astea, trebuie sa tinem minte si ca piata de anime din Japonia este diferita de cea internationala, iar in timp ce Sailor Moon a fost un fenomen in alte tari pentru ca a fost primul anime vazut de generatii intregi de copii; in Japonia copiii nici nu recunosc astazi personajul cu odango si costum de marinar. Iar anime-urile sunt, inca, un produs menit in primul rand pietei japoneze si nu fabricat special pentru piata internationala.

De aceea Toei nu au privit franciza ca pe un succes garantat. Si de aceea i-au acordat un buget redus si au tratat publicul de pe Internet ca pe un fel de beta testeri inainte de lansarea DVD/Blu-Ray. DVD-uri pe care, apropo, au facut corecturi de animatie (le puteti vedea pe pagina noastra).

Motivatia din spatele acestei poliloghii nu este aceea de a convinge pe cineva sa ignore complet orice defecte pe care SMC le-ar putea avea; ci pentru a ne informa cititorii in privinta istoriei adevarate Sailor Moon si de contextul in care Crystal a fost creat. Acestea fiind spuse, incurajam intr-adevar sinceritatea fanilor care scriu aceste recenzii si va invitam sa participati si pe viitor, indiferent ca sunteti incantati de anime, sau dezamagiti.

In ceea ce priveste parerea noastra, a adminei si co-adminei paginii Sailor Moon Romania, ne rezervam dreptul la o recenzie proprie pentru episodul 7, pentru a reveni dupa ceea din nou la formatul de recenzie de grup :).

Incheiem prin a va invita sa va uitati alaturi de noi si un fandom international la noul episod Sailor Moon Crystal astazi, la ora 13, pe NicoNico, Hulu si Crunchyroll. Mai multe detalii gasiti pe pagina noastra, la rubrica FAQ; iar daca doriti sa va alaturati urmatoarei recenzii de grup, urmariti-ne pagina si spuneti-ne in comentarii.

Vizionare placuta!

minaaaa