Review Justice League: The Flashpoint Paradox

În ultimii ani am observat un trend în lumea filmelor bazate pe benzi desenate: Marvel Comics au acoperit partea de live action, iar DC Comics produc printre cele mai bune filme de animaţie şi pe pe care le îmbunătăţesc de la an la an.

Justice League: The Flashpoint Paradox este noul film animat DC Comics şi, spre bucuria multori fani, este bazat pe seria de benzi desenate Flashpoint, serie care a reînnoit intregul unives DC Comics

0_

În Justice League: The Flashpoint Paradox, Barry Allen – The Flash (vocea lui Justin Chambers) se foloseşte de viteza sa pentru a călători înapoi în timp ca să îşi salveze mama, care a murit când el era copil. Dar această decizie se dovedeşte a fi dezastruoasă, efectul ei fiind că o realitate alternativă s-a dezvoltat, în care Justice League nu s-a format, Superman este de negăsit, iar lumea este prinsă la mijloc într-un război dintre atlantienii lui Aquaman (vocea lui Cary Elwes) şi amazoanele lui Wonder Woman (vocea actriţei Vanessa Marshall). Ca să restabilească realitatea pe care el o ştie, Flash face echipă cu un Batman (Kevin McKidd) mult mai violent şi agresiv şi cu Cyborg (Michael B. Jordan).

Nu ştiam aproape nimic desepre noua serie de benzi desenate Flashpoint aşa că, după ce am vazut filmul, am cautat să citesc cât de multe numere am reuşit să găsesc. Povestea în benzile desenate este destul de complexă dar totuşi am fost surprins cât de bine au reuşit cei de la DC Comics împreună cu Warner Bros. Animation să o condenseze într-un film de 75 de minute.

Am rămas puţin surprins când am aflat că regizorul Jay Oliva este de asemenea şi artist de Storyboard şi chiar unul dintre cei mai buni, lucrând la proiecte cum ar fi 300: Rise of an Empire sau Man Of Steel. Dar Jay Oliva este şi un regizor foarte talentat, demonstrând asta cu serialul Young Justice şi cu lansarea celor doua filme Batman: The Dark Kinght Returns . Deja stilul său regizoral este destul de uşor de recunoscut pentru fani şi îi va bucura pe cei mai multi fiindcă a preferat să construiască Justice League: The Flashpoint Paradox cu o atmosfera a fel de întunecată ca şi Batman: The Dark Kinght Returns .

Animaţia este la nivelul de calitate la care am fost învăţaţi de Warner Bros. Animation, influenţele din stilul de animaţie japonez fiind evidente. Decorurile sunt foarte bine realizate, dar, din păcate, pe mine mă nemultumeşte puţin lipsa de detaliu şi de atenţie la proporţii pentru personaje – de exemplu Aquaman are un corp masiv dar capul foarte mic. Dar am reuşit să trec cu vederea defectele, acestea fiind compensate de faptul că voice acting-ul este foarte bine executat, acţiunea este foarte rapidă, lupte între multe personaje cu super-puteri sunt destule, iar violenţa nu este cenzurată – membre tăiate, capete retezate, sânge şi maţe.

Dar, până la urmă, chiar dacă titlul filmului conţine cuvintele Justice League este de fapt povestea lui Barry Allen – The Flash şi aceasta pare prea scurtă. Mi-ar fi plăcut să vad mai multă dezvoltare a personajelor din universul alternativ, dar scenariul pare a fi scris în fugă, cu câteva scene pentru fiecare personaj secundar şi ignorând poveşti care ar fi fost atrăgătoare. Din păcate, acesta este scris şi liniar, urmărind strict povestea principală, în multe situaţii acţiunea fiind previzibilă. Dar întelg că scenariştii Geoff Johns şi James Krieg au fost nevoiţi sa scrie scenariul aşa datorita limitărilor de timp care sunt impuse majoritatea filmelor de animatie lansate direct pe DVD.

Cu toate acestea, filmul mi-a plăcut şi nu am avut parte de momente care să mă plictisească. Justice League: The Flashpoint Paradox este unul dintre cele mai bune filme animate DC Comics şi apreciez foarte mult noua direcţie de a construi filme cat mai întunecate şi necenzurate. Acum sunt şi mai nerabdator sa văd cum va fi Justice League War despre care v-am spus cu ceva vreme în urmă.

7,5/10