Recenzie: Regatul Secret/Epic (2013)

Aseara am avut deosebita placere, si nu zic asta doar ca sa fiu politicoasa si lingusitoare, de a viziona, impreuna cu colega mea Catalina, animatia “Epic” realizata de catre studiourile Blue Sky, cei care ne-au adus Ice Age si Rio.

afis regatul secret

De ce spun ca a fost o deosebita placere? Pentru ca exact acesta este sentimentul pe care l-am avut in momentul in care filmul s-a terminat. Desi am scris de multe ori despre el, am publicat afise si trailere, nu pot spune ca era trecut pe lista mea de “trebuie vazut cu orice pret“. Poate ca nu m-a dat pe spate stilul de animatie vazut in materialele de promovare, poate nu am fost destul de atenta la poveste, dar cert este ca filmul este un absolut deliciu pentru orice pasionat de animatie care doreste sa vada un film bine realizat vizual, cu o poveste inchegata si draguta, cu mult, mult umor si doua povesti de dragoste complet diferite ca si esenta, dar care se imbina perfect. Si aici vorbesc despre relatia dintre M.K. (Mary Katherine) si tatal ei, pe de o parte, si cea dintre ea si curajosul “leafman”, Nod.

EPIC

Mary Katherine (M.K.) este o tanara de 17 ani care se reintoarce in padure, in casa tatalui sau excentric care si-a abandonat familia pentru a putea sa duca la implinirea misiunea vietii lui: gasirea dovezilor care sa ii sustina teoria conforma careia padurea este populata de o civilizatie avansata de creaturi minuscule, care traiesc intr-un timp mult mai accelerat decat al nostru, facandu-le astfel aproape invizibile. Dezamagita de faptul ca tatal ei in continuare pune mai mult pret pe munca sa, M.K. se aventureaza in padure unde o intalneste pe regina padurii, Tara, care este pe moarte. In timpul ritualului de gasire a mugurelui de floare din care se va naste viitoarea regina, Tara este atacata de catre Boggans, niste creaturi malefice care incearca sa distruga padurea si orice urma de viata. Conducatorul lui, Mandrake, incearca sa fure bobocul, dar acesta ajunge in mainile protagonistei noastre care astfel devine si pazitorul sau, dar si o fiinta minuscula precum Tara si poporul ei. M.K., Ronin (conducatorul armatei regale de leafmen), Ned si cei doi melci, Mub si Grub, pornesc la drum inspre lacasul lui Nim Galuu, o larva care detine toate cunostintele legate de istoria padurii. Acesta este singurul care ii poate ajuta si le poate spune ce sa faca cu bobocul regal, singura sansa a padurii de a avea iar o regina.

epic regina tara

Desi partea de 3D nu pot spune ca m-a impresionat pentru ca nu a excelant in detalii si nu a facut mare diferenta, filmul este superb realizat vizual. Primele secvente, in care vedem padurea si micile ei detalii, iti dau impresia ca ai intrat in sala gresita deoarece nu-ti vine sa crezi ca te afli in fata unui ecran unde ruleaza un film de animatie. Umorul este si el prezent pe tot parcursul filmului iar Mub si Grub fac mai mult de 50% din farmecul filmului. Avand in vedere ca vorbim de Blue Sky, as putea spune ca cei doi sunt un fel de Crash si Eddie din Ice Age. Stiti voi…aia cu “We are very, very, stupid!“. :))

MubGrub

In partea cealalta, in categoria “nu ne place deloc“, se afla, din nefericire, regina Tara a carei voce este data de catre cantareata Beyonce. Daca aspectul reginei este frumos, nu exceleaza, dar nici nu este dezastruos, nu acelasi lucru il putem spune despre vocea ei. Oricat de bine ar canta Beyonce, oricat de bine ar juca in filme nominalizate de Oscar, ca si voice over este dezastru. Regina Tara nu are pic de caldura in voce, pare coborata din suburbii iar Beyonce se straduieste prea tare sa sune regal si esueaza lamentabil. Nu vreau sa fiu dura si kudos pentru ca incearca sa faca si altceva in afara de cantat, dar imi da impresia ca a fost bagata pe gat producatorilor doar pentru ca este super vedeta Beyonce si tocmai a scos un noul album impreuna cu Destiny’s Child. Dintre toate celelalte voci, Christoph Waltz pentru Mandrake sau Aziz Ansari pentru Mub, vocea ei este este efectiv…nuca din peretele filmului. :(

Cu toate aceste mici minusuri, Regatul Secret/Epic este un film care merita vazut si savurat de catre copii si oameni mari. Va asigur ca veti avea parte de cateva ore de amuzament si relaxare. Filmul intra in cinematografe pe 7 iunie 2013 si este distribuit de catre Odeon.

Multumim Cinema City si Oxygen PR pentru invitatie.