Recenzie Fast & Furious 6

Nu sunt multe francize care se pot lauda ca au ajuns la filmul cu numărul 6 și incă au succes. Una dintre acestea este The Fast and The Furious. Regizorul Justin Lin a pastrat tot ce a avut mai bun pentru a patra și ultima colaborare cu franciza The Fast and The Furious, adica pentru Fast & Furious 6

fast61

De data aceasta, echipa de anti-eroi condusă de Dominic Toretto (Vin Diesel) și de Brian O’Conner (Paul Walker), nu mai trăiesc din curse de stradă, nu mai bagă la închisoare traficanți de droguri, nu se mai ocupa de jafuri, ci sunt recrutați de Agentul Hobbs (Dwayne Johnson) pentru a-i strica planurile lui Owen Shaw (Luke Evans). Acesta este un mercenar, fost soldat SAS, care se folosește de inteligenta și de antrenamentul obțtiunut în armata și împreună cu echipa sa, din care face parte și Letty (Michelle Rodriguez) au reușit să fure mai multe componente militare folosite la asamblarea unei arme.

Sunt conștient că Fast & Furious 6 este un film de acțiune, în care scenele de dezvoltare a persnajelor nu prea  își au rostul, mai ales ținând cont restul francizei, dar mi-ar fi placut să nu fie așa. Aș fi fost foarte bucuros să văd puțin mai mult dialog pentru Riley (Gina Carano), sau pentru Jah (Joe Taslim), sau pentru Klaus (Kim Kold),etc. dar în afară de 2-3 replici și pumni și picioare fără limită, nu avem aprope nimic. Din fericire, personajul care aduce o nouă gură de aer și care, din punctul meu de vedere, a fost cel mai bine scris, este Agentul Hobbs. Scenaristii Chris Morgan și Gary Scott Thompson au înțeles ca unul dintre atuurile francizei a fost relația și chimia dintre personaje dar că fanii ar mai vrea ceva diferit pe langa urmariri de masini si explozii, de aceea au încercat sa dezvolte și mai mult relațiile dintre personajele principale, cum ar fi cea de prietenie și familială dintre Brian O’Conner și Dominic Toretto, profitând de faptul că Mia (Jordana Brewster), sora lui Toretto s-a căsătorit cu O’Conner și au un copil îmreună. Dar, cu toate acestea, personajele sunt fade cu un dialog limitat pentru personajele principale și aprope inexistent pentru cele secundare.

Acțiunea este intensă, majoritatea fiind filmată folosind cadre largi și clare, ușor de urmărit și de înțeles. Justin Lin a reușit să creeze o coregrafie bună în toate scenele de acțiune în care au fost implicate mașini, camioane, motociclete și un tanc, numarul de autovehicule distruse fiind mai mare decât toate celelalte filme din franciză la un loc. Dar momentul de acțiune care ar fi trebuit să fie cel mai uluitor, adică doborârea unui avion care decolează folosind harpoane cu cabluri legate de mașini, este de fapt o șcenă plină de fizică à la Hollywood. Dacă în restul filmului acțiunea este consistentă și am avut impresia că este trasă de păr în puține momente, ei bine momentul culminant este o jignire către oricine are câteva cunostiințe elementare de fizică și aviație. Un avion cargo care decoleză ar fi imediat dezechilibrat dacă încărcătura pe care o transportă s-ar mișca, în special daca acea încărcătură este un SUV de 2500KG; de asemenea are nevoie de o pistă de aproximativ 3500m pentru a decola, încărcat, la o viteză de minim 200Km/h; ei bine, scena se petrece pe durata a cel puțin 15 minute ceea ce înseamnă că pista de decolare ar fi trebuit sa aibă mai mult de 15 km

De asemenea, filmul a fost prea lung pentru ce a avut de oferit. Într-un moment chiar am avut impresia că se va termina dar a mai continuat pentru încă jumătate de oră și cu toate că a fost numai acțiune, tot am început să devin nerăbdător.

Din fericire, producătorii mi-au facut o supriză, ultima scenă din film, imediat după credite, leagă povestea din Fast & Furious 6 cu evenimentele din The Fast and the Furious: Tokyo Drift fiind introdus un personaj care va apărea în The Fast And The Furios 7, pentru mine fiind o surpriza totală.

În concluzie, filmul mi-a plăcut, mai ales din cauză ca sunt pasionat de mașini, în special de muscle cars, care apar din belsug pe toată durata filmului și poate din cauză că în decursul timpului franciza a ajuns să mă atragă.   7/10

Filmul este distribuit in România de către Ro Image și poate fi văzut deja în cinematografe. Multumim pentru invitație Ro Image și Oxygen PR.