Recenzie Rise of the Gurdians

ACEASTĂ RECENZIE CONȚINE SPOILERE

Este deja o tradiție ca în fiecare iarna să avem parte de filme cu Moș Crăciun, iar anul acesta ștafeta a fost preluată de DreamWorks Animation prin intermediul filmului Rise of the Gurdians (Cinci eroi de Legendă – pe românește).

Filmul este prima adaptare a seriei de cărți The Guardians of Childhood scrisă de William Joyce, dar, spre deosebire de cărți, în animație avem parte nu numai de Moș Crăciun (Santa, North), ci și de alte figuri mitologice cum ar fi Iepurașul de Paște (Bunny), Zâna Măseluță (Fairy), Moș Ene (Sandman, Sandy) și de varianta vestica a lui Gerilă, Jack Frost. Personajul negativ fiind interpretat de Bogeyman (Pitch Black).

Santa (vocea lui Alec Baldwin) nu este moșulețul grasuț care râde mereu, cum ne-am aștepta, ci un motociclist-viking musculos cu bratele tatuate. La fel și restul personajelor nu sunt ceea ce ne așteptăm – Bunny (cu vocea lui Hugh Jackman) este un iepure de statura unui om și seamănă mai mult cu un cangur, Sandy este un tip plinuț, auriu și mereu zâmbitor, iar Fairy (cu vocea actriței Isla Fisher) pare a fi o pasăre Colibri cu un comportament foarte vesel.

Personajul principal nu este nici unul din cele mentionate mai sus, ci Jack Frost (vocea lui Chris Pine) care are abilitatea de a îngheța tot ce atinge sau de a genera ninsori. El este de asemenea și primul personaj care apare în film, trezindu-se fără nici o amintire dar cu puteri magice. Originea sa, înainte de a se trezi ca o ființă nemuritoare nu este doar cheia de a evolua de la un spirit neastâmpărat și pus mereu pe șotii la un erou, ci este și centrul emoțional al întregii povești.

Dar un film animat este la fel de bun pe cât sunt și actorii care dau viață personajelor. Alec Baldwin este probabil cel mai bun dintre toți actorii, folosindu-se de talent și experiență pentru a-i da lui North o gama larga de emoții. Dar și celialți actori au facut o treaba foarte bună în interpretarea personajelor lor, un bun exemplu fiind Isla Fisher reușeste cu brio să dea viață hiperactivei Fairy, dar și Jude Law, care, cu ajutorul accentului sau englezesc, dă un aer și mai întunecat personajului negativ, Pitch. Dintre toate personajele, cel care mi-a placut cel mai mult a fost Sandy, care nu are nici o replică în tot filmul, aceasta lipsa fiind compensata prin atitudine.

Cel mai mare compliment pe care îl pot da filmului este pentru calitatea animației. Echipa tehnică de la DreamWorks Animation împreună cu regizorul, Peter Ramesey, cu indicații de la scenaristul David Lindsay-Abaire și de la scriitorul William Joyce, creează o lume fantastică plină de detalii impresionante, reușind să captureze mișcarea animalelor, a oamenilor, a ființelor si efectelor magice intr-un mod cat mai natural si fluid. Amestecarea lumii magice cu cea naturală este probabil datorată și producătorului executiv, Guillermo del Toro, mai ales la părțile de acțiune. Acestea sunt un spectacol vizual cu detalii, culori și senzații diferite de fiecare dată.

Pe lângă animație, povestea, chiar dacă este simplă, este amuzantă și distractiva. Scenariul are unele momente de suspans și de intrigă, mai ales în ceea ce îl privesc pe Jack, dar în mare parte este liniar și ușor de urmarit, ceea ce este bine pentru un film de copii. Aș fi dorit, totuși, ceva mai multă seriozitate, mai multa dramă, mai multa dezvoltare și a celorlalte personaje în afară de Jack, a caror istorie ramâne un mister.

Cel mai pregnant sentiment cu care am rămas în urma filmului este puterea de a crede, ceva ceea ce multi oameni au pierdut în timp ce s-au maturizat. Cei care au uitat momentele de magie din copilărie, probabil și le vor aminti în urma acestui film (eu mi-am amintit).

Multumim CinemaCity Cotroceni pentru invitatie.

• Santa nu-i rusnac?